6 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW POPEŁNIANYCH PRZY NAPRAWIE OPON KOŁKAMI MINICOMBI
- Próba naprawy przebicia opony o zbyt dużym kącie nachylenia
Kołki Minicombi pozwalają naprawiać przebicia, których kat wynosi 90°±15°. Kat ten jest wyraźnie ograniczony ze względu na to, ze kołki Minicombi stanowią zintegrowany materiał składający się z korpusu gumowego do wypełnienia kanału i łatki gumowej do uszczelnienia opony.
- Naprawa zbyt blisko barków opony
Naprawa kołkiem Minicombi jest możliwa tylko w obszarze czoła opony. Nie-dopuszczalne jest używanie kołka w obszarach bliskich, barku jak i również na boku opony. Ważne, aby zwracać uwagę na fakt, ze im większy jest współczynnik prędkości opony, tym mniejszy jest zakres powierzchni czoła opony, który może podlegać naprawie kołkiem Minicombi.
- Pomijanie indeksów prędkości opony
Kołki A3 możemy stosować do opon o maksymalnym współczynniku prędkości ZR. Warto zaznaczyć, ze kołki Minicombi A4,5 i_A6 można stosować do naprawy opon, samochodów osobowych, których klasa prędkości nie przekracza wskaźnika prędkości V, tj. 240 km/h.
- Nadmierny pospiech
Dopiero gdy wnętrze opony jest czyste, a powierzchnia szorstkowatą, należy przystąpić do smarowania miejsca naprawy płynem do wulkanizacji. Czas schnięcia zależy od warunków panujących w warsztacie, tj. temperatury i cyrkulacji powietrza oraz jego wilgotności. Najpewniejszy sposób to kontrola grzbietem palca. Moment tzw. lepkości kontaktowej jest optymalny do wprowadzenia kołka w otwór.
- Brak dbałości o szczegóły
Bezpośrednio przed wprowadzeniem kołka w otwór uszkodzenia, konieczne jest wprowadzenie niewielkiej ilości kleju SPECIAL CEMENT BL w celu ułatwienia przeciągnięcia korpusu przez otwór. Aplikacja powinna odbyć się od wewnętrznej strony opony. Przeciągniecie kołka przez otwór w oponie, następuje poprzez pochwycenie kombinerkami za jego gumowa końcówkę i przeciągniecie do momentu uzyskania minimalnego zagłębienia w środku talerzyka, które po zwolnieniu naprężenia powinno zniknąć.
- Brak frezowania
Każde uszkodzenie musi być frezowane. Czynność ta usuwa pozostałości gumy oraz kordu stalowego jednocześnie kalibrując otwór i przygotowując go do odsadzenia kołka. Uwaga: w pierwszej kolejności otwór frezujemy od środka a dopiero potem od zewnątrz.