advicearrow-longarrow-smallarrow-smallarrow-smallarrow-smallcartcheckclosecontactdeliveryitemspdfphonepoland-mapproductssafetysearchsendsettingsuser

Uniwersalny czujnik ciśnienia TPMS

Uniwersalny czujnik TPMS może zastąpić dowolny czujnik oryginalny ale przed założeniem do auta wymaga zaprogramowania modelu samochodu w którym będzie pracował.

 

Czy czujnik uniwersalny może być  przeprogramowany do innego auta?

Tak, czujnik uniwersalny  może być wielokrotnie przeprogramowywać do auta z którym ma współpracować. W niektórych typach przeprogramowanie jest możliwe tylko w sytuacji kiedy ciśnienie w kole jest poniżej 1 bar`a.

 

Czy czujnik uniwersalny ma stały numer ID?

Nie, numer ID w czujniku uniwersalnym nadajemy podczas programowania auta z którym będzie współpracował czujnik.

 

Co oznacza „Klonowanie czujnika TPMS”

Oznacza to że podczas programowania czujnika uniwersalnego nadajemy mu ten sam numer ID który posiada czujnik oryginalny. W ten sposób po założeniu czujnika do koła pojazdu nie potrzebujemy wykonywać żadnych dodatkowych operacji  bo dla sterownik TPMS nie nastąpiła żadna zmiana. Czujnik uniwersalny wysyła dokładnie taki sam sygnał z informacją o numerze ID co czujnik oryginalny.

Co w przypadku kiedy nie wiemy jaki numer ID miał czujnik oryginalny?

Możemy nadać dowolny numer ID czujnikowi uniwersalnemu, urządzenie do programowania czujników może nam wygenerować taki dowolny numer. W przypadku samochodów z procedurą przypisywania nowych numerów ID przez gniazdo EOBD będziemy musieli również przeprogramować pamięć sterownika TPMS aby zapisać w nim nowy numer ID który wygenerowaliśmy.

 

Co oznacza że czujnik uniwersalny jest „czysty”?

Część producentów takich jak Autel, Aligator i Schrader stosuje rozwiązanie w którym pamięć czujnika uniwersalnego jest pusta. W trakcie programowania czujnika do konkretnego auta zostaje w pamięci zapisany odpowiedni program który pozwala z współpracę z tym autem. Takie rozwiązanie powoduje że zakres pojazdów do których może być zastosowany czujnik ciśnienia zależy do oprogramowania dostarczonego przez producenta czujnika a nie samego „czystego” czujnika .

 

Czy można wymienić jeden czujnik uniwersalny w aucie, czy trzeba wszystkie cztery?

Tak można wymienić pojedynczy czujnik uniwersalny po zaprogramowaniu system auta odczytuje go tak samo jak oryginalny.

 

Z jakimi zaworami dostępne są czujniki uniwersalne?

Czujnik uniwersalne dostępne są zarówno z zaworem gumowym jak i aluminiowym. W przypadku zaworu aluminiowego dostępne są również inne kolory.

 

Czy czujnik uniwersalny pasuje do wszystkich aut?

W zależności od producenta czujnika baza obsługiwanych aut wacha się od 95% do 99% pokrycia rynku. Zawsze przed montażem czujnika uniwersalnego w pojeździe należy sprawdzić czy dany pojazd jest obsługiwany.    

 

Mam czujnik oryginalny  434MHz  a czujnik uniwersalny ma w opisie 433 MHz czy będzie pasował?

Tak, czujniki pracują z częstotliwością  433,8 MHz i cześć producentów zaokrągla tą wartość w dół a cześć w górę stąd  ta rozbieżność.

 

Czy występują czujniki uniwersalne  o częstotliwości 315 MHz?

Tak do samochodów z rynku amerykańskiego również występują czujniki uniwersalne z częstotliwością 315 MHz.