advicearrow-longarrow-smallarrow-smallarrow-smallarrow-smallcartcheckclosecontactdeliveryitemspdfphonepoland-mapproductssafetysearchsendsettingsuser

Zawory gumowe TR montaż krok po kroku

Bardzo ważną rzeczą przy wymianie opon bądź obręczy/felg samochodowych są zawory gumowe TR. Aby zagwarantować bezpieczeństwo podczas jazdy warto jest wiedzieć, że zawory gumowe TR należy wymieniać przy każdej wymianie opon bądź obręczy/felg samochodowych. Dobrze jest, aby montaż wykonać nie tylko szybko, ale także prawidłowo. W krótkiej instrukcji pokażemy krok po kroku jak prawidłowo zamontować zawór TR.

 

Bezpieczeństwo podczas jazdy

Zawory gumowe TR należy wymieniać przy każdej wymianie opony, gdyż zawory gumowe TR podlegają zużyciu. Wynika to z tego, że głównym surowcem używanym do produkcji zaworu TR jest guma. W miarę upływu czasu guma ulega osłabieniu. Ozon oraz inne czynniki atmosferyczne powodują osłabienie twardości gumy. Niekorzystny wpływ mają również: temperatura otoczenia oraz temperatura wytwarzana podczas jazdy nawet do 160°C. Czynniki te mocno wpływają na twardość gumy.

Innymi czynnikami niekorzystnie wpływającymi na zawór TR są również sól drogowa, piasek, woda, zanieczyszczenia, prędkość jazdy i siły odśrodkowe powodujące duże obciążenia.

Zawór gumowy TR, narażony na niekorzystne czynniki, swoje właściwości utrzymuje przez 6 miesięcy od momentu zamontowania na obręczy/feldze samochodowej.

Uszkodzony zawór TR może spowodować utratę ciśnienia w oponie, a w konsekwencji utratę kontroli nad pojazdem podczas jazdy. Dlatego niezwykle ważne jest, aby zawory TR wymieniać za każdym razem kiedy wymieniamy koła bądź opony.

Jak prawidłowo zamontować zawór gumowy TR?

Zawór gumowy TR musi być dobrany odpowiednio do rozmiaru otworu na obręczy/felgi samochodowej.

 

Długość zaworu gumowego TR jest bardzo istotna. Trzpień zaworu TR nie może wystawać poza kołnierz obręczy/felgi samochodowej.

 

Obręcz/felga samochodowa musi być czysta i sucha, dlatego przed montażem zaworu gumowego TR należy oczyścić z brudu i kurz otwór gdzie zawór gumowy TR będzie osadzony.

 

Przed zamontowaniem zaworu gumowego TR należy odkręcić kapturek oraz wykręcić wkładkę zaworu. Aby uniknąć uszkodzenia zaworu po oczyszczeniu otworu osadzenia nasmaruj zawór gumowy TR pastą montażową lub specjalistycznym preparatem w sztyfcie REMAXX FLUID.

 

Zawór gumowy TR należy przełożyć przez otwór osadzenia, a następnie przeciągnąć zawór TR za pomocą dźwigni do zaworów. 

 

Po zamontowaniu zaworu gumowego TR należy sprawdzić czy zawór jest prawidłowo zamontowany oraz czy nie jest uszkodzony.

 

Bardzo ważne:

Maksymalne ciśnienie dla zaworów gumowych TR to 4,5 bar. Maksymalna prędkość to 210 km / h. Dla prędkości powyżej 210 km/h zaleca się stosowanie zaworów metalowych skręcanych do obręczy dwuczęściowych.